Współpraca artysty z galerią sztuki

Współpraca artysty z galerią sztuki – cenne wskazówki 

Wielu polskich artystów podejmuje współpracę z galeriami sztuki. Takie rozwiązanie ma charakter klasycznej relacji biznesowej. Pozwala na czerpanie korzyści finansowych, zarówno przez twórców, jak i przez właścicieli galerii.

Współpraca artystów z galeriami sztuki musi opierać się na takich zasadach, aby były one korzystne dla obu stron. Galerie sztuki współpracują z artystami tworzącymi różnorodne dzieła. W takich miejscach na sprzedaż wystawiane są zarówno obrazy, rzeźby, biżuteria, jak i ceramika. W zależności od ustalonego modelu współpracy, galerie odkupują dzieła artystów albo wystawiają je na sprzedaż i pobierają prowizję po dokonaniu udanej transakcji. Przed podjęciem współpracy z galerią, każdy twórca powinien sprawdzić, jaki rodzaj sztuki jest oferowany w niej na sprzedaż. Dopiero po dokonaniu takiego rozpoznania, powinien zwrócić się do osoby zarządzającej konkretnym miejscem z ofertą swojej twórczości. Warto znaleźć galerię, która specjalizuje się w sprzedaży dzieł sztuki, wykonanych dokładnie w takim stylu, w jakim tworzy artysta. Należy podkreślić, że podjęcie współpracy z galerią sztuki nie jest obwarowane jakimiś surowymi wymogami prawnymi. Galerie zawierają umowy zarówno z początkującymi, jak i bardziej doświadczonymi artystami. Najważniejszą kwestią pozostaje zwrócenie uwagi osoby zarządzającej galerią na twórczość danego artysty i zawarcie umowy na korzystnych dla obu stron warunkach. Potem można np. razem usiąść wygodnie przy kawie i sprawdzić wyniki rozgrywek sportowych, wykorzystując kod promocyjny STS.

Jak w prosty sposób podjąć współpracę z prestiżową galerią sztuki?

Przed podjęciem współpracy z galerią sztuki, artysta musi przedstawić jej właścicielowi portfolio ze zdjęciami swoich dzieł i plany dotyczące swojej przyszłej twórczości. Istotnym jest wskazanie idei, która przyświeca artyście w trakcie tworzenia sztuki i technik, które są do tego celu przez niego wykorzystywane. Warto pamiętać, że jakość dzieł może nie być wyznacznikiem decydującym o tym, że dana galeria sztuki podejmie współpracę z wybranym twórcą. Artysta powinien, przede wszystkim zainteresować właściciela galerii swoją osobowością i oryginalnością swojej twórczości. Musi on wskazać. jakie są źródła jego inspiracji i jakie przesłanie płynie z jego dzieł. Dzięki temu, osoba zarządzająca galerią będzie w stanie określić, czy współpraca z twórcą będzie dla niej lukratywna i czy pozwoli na pozyskanie nowych klientów. Kluczową kwestią jest odpowiednia autoprezentacja artysty. Powinien on kompleksowo przedstawić swoje zainteresowania, pasje i wizję artystyczną. Na tej podstawie właściciel galerii oceni, czy nawiązanie relacji biznesowej z twórcą jest dla niego dostatecznie interesujące. Kolejną ważną kwestią jest ustalenie takich warunków finansowych, które będą satysfakcjonujące dla obu stron. Artyści muszą pamiętać, aby nie zrażać się niepowodzeniami, związanymi z odrzuceniem ich twórczości przez daną galerię sztuki. Warto zwracać się ze swoją ofertą do różnych galerii dostępnych na rynku i proponować im współpracę. Taka praktyka to doskonały sposób na rozwój zdolności do profesjonalnej prezentacji swojej twórczości  

Współpraca artystów z galeriami sztuki przynosi wymierne korzyści dla obu stron. Nawiązanie relacji z renomowaną galerią sztuki jest świetnym rozwiązanie dla twórcy, które chce, aby jego prace były znane szerszemu gronu odbiorców. 

Podobne wpisy